آشپزی ایرانی

جدیدترین و خوشمزه ترین آشپزی ها

آشپزی ایرانی

جدیدترین و خوشمزه ترین آشپزی ها

لازانیا با گوشت

مواد لازم:

لازانیا 1 بسته

گوشت چرخ کرده 200 گرم
پنیر پیتزا 100 گرم
پیاز 2 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

آبلیمو 2 تا 3 قاشق غذاخوری

...

طرز تهیه:
1- پیاز را خلال کرده، با مقدار کمی روغن سرخ کنید و به آن کمی زردچوبه بزنید. سپس گوشت چرخ کرده را که با پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کرده اید به آن اضافه کنید و آن را تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود. رب را همراه با نمک و فلفل و آبلیمو به مایه گوشتی اضافه کنید و ته فنجان آب روی آن بریزید و بگذارید مایه گوشتی بجوشد و به روغن بیفتد.
2- خمیر لازانیا را در ظرف نسبتاً بزرگ آب جوش که به آن مقداری نمک و روغن مایع افزوده اید، بریزید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید تا طعم و رنگ لازانیا بهتر شود. محتوی ظرف را به مدت 8 الی 10 دقیقه بگذارید بجوشد تا خمیر لازانیا نرم شود. سپس آب جوش را خالی کرده بجای آن به تدریج آب سرد اضافه کنید و این عمل را 2 تا 3 بار تکرار کنید، تا آب روی لازانیا سرد شود و خمیر به هم نچسبد.
3- در یک ظرف پیرکس که کف آن را با کمی روغن آغشته کرده اید، یک لایه خمیر لازانیا قرار دهید و روی آن مایه گوشتی و پنیر پیتزای رنده شده بریزید. سپس یک ردیف دیگر خمیر قرار دهید و روی آن مایه گوشتی و پنیر پیتزا بریزید. این عمل را تکرار کنید تا خمیر لازانیا تمام شود. روی خمیر مایه گوشتی و پنیر پیتزای رنده شده بریزید و 4 یا 5 قاشق غذاخوری آب، کف ظرف بریزید و درِ ظرف را گذاشته یا روی آن را با فویل آلومینیم بپوشانید و 15 دقیقه در فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (350 درجه فانهایت) قرار داده، سپس درِ ظرف را برداشته و 15 دقیقه دیگر در همین دما قرار دهید تا روی آن کمی برشته شود. خوراک لازانیا را با ظرف سر سفره بیاورید و با کارد آن را برش بزنید.
نکته: خوراک لازانیا را می توان به صورت دم کرده در قابلمه نچسب هم تهیه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد